• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Fick lån trots icke tillräcklig inkomst!

Värdelös

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
29 Oktober 2019
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej,

Har frågat er om hjälp här förr och det verkar som jag faktiskt klarar mig ur denna situation. Fick ett samlingslån idag, eller fick rättare Sagt 3 st erbjudanden via advisa.

Sökte 200k, där 30k var enbart till skulder (företag).
Förutsättningar:
69tkr taxerad inkomst. Inga ff, inga anmärkningar, inga skulder på UC.

Hade en medsökande med bra UC däremot. 360k taxerad inkomst, 1 ff, ett bolån på miljonen samt, inga anmärkningar.

Fick 3 erbjudanden på 8.5, 14.5 samt 16%. Undrar nu hur funkar det med utbetalning/skriva upp skulderna till banken. Det är Ica banken som kommit med det bästa erbjudandet, någon som har erfarenhet därifrån?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

XlonyX

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
10 Januari 2019
Meddelanden
378
Mottagna reaktioner
218
Poäng
407
Vill inte döda din lycka på något sätt, men med dom förutsättningarna för din medsökande känns de där räntorna förvånansvärt dåliga.

Glad att det löser sig för dig ändå dock!
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
Ja räntorna var inget vidare... Jag har Ica banken, har dock inte haft dem så länge men dem verkar bra tycker jag.
 

Värdelös

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
29 Oktober 2019
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Vill inte döda din lycka på något sätt, men med dom förutsättningarna för din medsökande känns de där räntorna förvånansvärt dåliga.

Glad att det löser sig för dig ändå dock!

Räntan är långt ifrån den bästa. Däremot har vi lagt upp en plan att hela lånet är återbetalt fram tills i höst. Då bör jag betala väldigt mycket mindre i ränta för den tiden jag lånat pengarna samt att lånet försvinner från såväl min som hans UC. Då kan väl inte detta påverka oss senare i framtiden, hoppas jag?
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
Hur funkar det med autogiro/fakturor om man betalar via Ica banken? Då sker allt digitalt och utan aviavgifter har jag fått för mig.

stämmer bra det.
Pengarna dras med autogiro från mitt Swedbank konto och överförs till Ica kontot där lånet sedan dras ifrån.
Inga extra kostnader utöver ränta och amortering.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp